Tuesday 17 January 2012

Kenangan lampau...

Kenangan berharga dan terindah...
hari ni nk karang tentang sejarah kehidupan aku dari kecik sampai besar, sampai aku jadi ape yg aku ade hari ini...

lepas lahir ke bumi, 21 Jun 1986 , aku telah diberi nama oleh abah ku sendiri, simple name but i like it,Salina..
dengan nama itu, aku membentuk ke'famous'an tersendiri, sejak zaman sekolah rendah.

haha sejak sekolah rendah, aku mmg aktif masuk pertandingan nyanyi, pertandingan syair, menulis esei...semua aku rembat sbb suka bile nama dipanggil, dan dpt hadiah...hahaha

aku penah jadi ketua quior nyanyi lagu titanic tahun 1998, masa tu darjah 6.
ntah ape2 la kan, so lawak, tp malangnya gamba2 tu semua aku xde simpan dah, sbb org mcm aku mmg xyah la nk simpan, mmg akan hilang

hahaha

and zaman sekolah rendah jugak, ramainya peminat ecewah, entah ape2 padahal aku comot je kot, dah la gelap kot, sbb dl xpandai melawa hehe

susah bila ramai peminat..lololol
and 1 perkara yg best ialan dari darjah 1 sampai 6 aku xpenah tukar kelas, always kelas Biru.. maksudnya kelas paling pandai la...hahaha

masuk form 1, aku dah x banyak kawan2 dari sekolah rendah, mostly depa p sambung sekolah agama hishamudin klang, maklumlah sekolah kampung, mak bapa, mesti bangga kalau anak2 sekolah menengah tinggi agama kan.. aku mula2 ade teringin jugak, tapi sebab aku mmg xde apply pun, jadi aku sambung sekolah kat sekolah menegnah harian biasa....SMK Jalan Kebun, SS32 Shah Alam

dengan kesungguhan cewah...PMR kau dpt 6 A 2 B, B for Kemahiran Hidup and Sc..
so funny,

then form 4 aku masuk kelas sc.stream, mula2 tu mcm nk nangis pun ade, rase xleh nk bawak, susah semacam esp. fizik, tapi lama2 aku tanamkan minat, and then aku mula minat pd chemistry, and biology, physic aku xpnh suka, tapi aku belaja la rajin2 , at least xgagal heh...oleh sbb aku kelas 4sc1.. budak2 dlm kelas tu yg pandai semua mcm menyampah je, esp, Nash (my bakal hubby)lololl

yela, aku bukan budak kelas arab, mostly dorg dari kelas arab masa form3, so aku pun bgaul jela, tp siyes aku mmg sombong jela kan, sbb mmg xsuka dgn org2 yg pandai, dan genius, haha...

mana tah report card aku masa sekolah menengah kalaula aku masih simpan...

banyak kali jugak aku dapat no.1
hahah!

itu jela...
kbye

bila2 free nnti sambung

No comments:

Post a Comment